lördag 30 januari 2010

Minnet....

Igår var det skitkallt -23 grader hade vi. Kungen ville inte ens ut. Jag fick bära han en bit annars sprang han hem hela tiden. Nu måste vi köpa skor till honom som han kan ha när det är så kallt ute. För sina behov måste han ju göra vare sig det är kallt ute eller inte.
Igår for jag även in till stan för att äta lunch med (gamla) chefen. Hon hade bokat bord på Östens Pärla vilket var tur för det var fullt med folk där. Men jag ÄLSKAR verkligen deras mat. Jag lämnade även tillbaka passerkortet så nu kommer jag inte in till Telias hus nå mer, vilket känns helt okej.
Resten av dagen var lugn, hände inte så mycket mer. Jo.... Mange har fått för sig att göra eget snus, så han började med det igår kväll. Det ska var i ugnen i 48 timmar tror jag det var. Det luktar lite tobak just vid ugnen, men vi har fläkten på hela tiden. Så det luktar inte så värst mycket. Få se hur det kommer att lukta när han ska rör om skiten.
Linus sov över hos en kompis.
Idag har Rebecca varit och badat på Hertsöns badhus med en kompis. Jag och Mange har varit och handlat mat. Vi var även en sväng till Biltema för att köpa ett relä till extraljusen jag har på bilen, så nu fungerar dom.
Till middag idag ska vi äta kalops. Har inte gjort det på år och dar. Sist jag gjorde den rätten vart köttet så segt att den gick inte att äta, hoppas på mer tur idag. Rebecca protesterade skarpt när hon fick veta vad vi skulle äta. Men det är bara att gilla läget.
Imorse när jag skulle slå pin koden på mobilen så var den helt borta i mitt minne, så givetvis slog jag koden fel 3 gånger och nu vill den alltså ha puk koden, vilket jag inte har. Känns konstigt att inte ha igång mobilen. Man är så van att alltid ha med den osv, men nu ligger den på bänken. Där får den ligga tills jag har fått puk koden. Ska ringa Birgitta (chefen) på måndag.
Imorgon när snuset är klart tänkte jag baka mjukbröd, såg på Saras blogg sida ett bröd som såg gott ut som jag tänkte prova på. Hoppas den smakar lika gott som den ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar