fredag 7 maj 2010

Gamla minnen

I onsdags kom Petra och hälsade på. Det var så roligt. Pratade om gamla minnen och kollade på kort. Hujja hur man såg ut på den tiden. Ögonbrynen var som buskar :) det var 90 talet det. Men då var det ju snyggt. Det var så roligt att träffa henne. Nästa gång ska jag fara och hälsa på hos dom, och det ska bli så roligt.
Igår for jag och barnen till Ale, till Vicky och Peter. Vi fikade och pratade om gamla minnen. Herre gud vad åren går fort. Känns så nyligt men det är mer än 20 år sedan. Tur att man kan leva på minnen. Dom bor så fint. Stort och fint hus på landet, ingen insyn heller. Längar till att träffa dom igen.
Idag kommer pappa på besök under helgen. Vi har inga planer, som vanligt. Dom har lovat fint väder imorgon och då skulle jag vilja grilla. Vi har inte ätit grillad ännu.
Snart kan vi nog börja kratta lite på gården, den är lite snö kvar. Jag längtar så tills jag kan ta bort lite buskar och annat som ska bort och plantera lite andra blommor. Få se om äppelträdet klarar sig sen kaninen har ätit på stammen i vintras, knappast, men man kan ju hoppas ialla fall. Vi kommer inte köpa något nytt äppelträd om den inte skulle klara sig. Jag skulle vilja ha ett spalje-körsbärsträd. Det är några på kvarteret som har såna och dom är så himla fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar