tisdag 9 oktober 2012

Vecka 41, tisdagens middag

Idag hade vi psykologi lektion. När jag kom till skolan så visade det sig att vi skulle ha en vikarie. Vi fick se nån film som var 1 timme lång och jag fattade ingenting. Så jäkla hemskt. När jag kom hem började jag direkt med middagen som blev:

Lövbiff med pasta.
1 pkt lövbiff
1 gul lök
2 paprikor (röd och grön)
2 st pressad vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
soja
salt/peppar
senap

Gör så här:

  • Strimla biffen.
  • Skär löken i båtar.
  • Fräs biffen, löken och vitlöken i några minuter.
  • Tillsätt sedan creme fraichen, sojan, salt/peppar och senap. 
  • Blir såsen för tjock kan man tillsätta mjölk eller grädde.
  • Lägg sist i paprikorna. Jag gillar om de inte blir mjuka. Jag vill ha lite tuggmotstånd.
  • Serveras med kokt pasta och sallad.

Så gott.


Rebecca gillar verkligen inte min mat nå mer, och jag vet inte vad jag ska göra. Vill göra nya maträtter, är så less all mat jag gjorde tidigare. Men hon är svår. När hon äter hos andra äter hon jättebra, men inte hemma. Jag blir galen. För äta måste hon ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar