torsdag 7 juli 2011

Mycket trevligt besök

Mange jobbar ännu en vecka, känns som han aldrig får semester.
Till helgen far vi upp till Pajala, dels för att det är marknaden. Vi har en tradition att vi alltid far upp då. Men detta år har jag varit så tveksam att fara upp till marknaden, vill inte gå in mer på det. Sen är pappa inte alls pigg. Han har varit till Gällevare sjukhus och gjort ett arbets- EKG och han orkade bara cykla 40 sekunder, sen var han helt slut. Nu äntligen ska dom skicka en remiss till Sunderby sjukhus för en kärlkrampsröntgen. Få se hur länge han får vänta tills han får komma dit, allt beror på hur läkaren skriver i remissen. Vi ska bara vara över helgen för Mange jobbar på måndag igen, sista veckan innan semestern.
Igår fick jag ett roligt samtal från en kusin som jag inte har träffat på flera herrans år. Tomas och hans son William kom och hälsade på. Det var super kul att träffa dom. Efter en stund så kommer Susann och delar av hennes familj hit så även hon fick träffa dom. Hon vart så förvånad när hon fick se honom. Det var med andra ord väldigt trevlig och roligt.
Linus är hos sin pappa nu, han for dit i sin ilska. Få se hur länge han blir borta denna gång. Vad som hände tänker jag inte gå in på så mycket mer här. Men när man tänker efter vad han blev arg på så är det en sån liten grej att bli så arg över. Hans pubertet hormoner bara sprutar runt i lillkroppen. Synd att han ska vara så långsint bara. Men jag vet att det kommer att gå över, bara han får vara ifred en stund och tänka över vad han har gjort egentligen. Här har vi regler och rutiner, och det passar inte herrn alla gånger. Det som är synd är att han flyr från problemet, istället för att ta itu med det så man kan släppa det och gå vidare. Men sån är tyvärr inte Linus, vilket är väldigt synd i såna här lägen. Men jag finns är för honom när han vill det. Som sagt den är inte första gången detta händer :-(
Få se vad Rebecca och jag ska hitta på idag. Hon sa igår att hon vill på Kapp Ahl och visa nåt linne som hon hade hittat på stan igår med Olivia. Jag tänkte att vi cyklar till Storheden och tittar där istället för att fara in till stan.
Jag har varit sugen på att göra en jordgubbcheesecake i flera dagar nu, så nu tror jag att jag har hittat ett recept som låter gudomligt gott som jag vill prova. Våra jordgubbar har inte blivit klara ännu men dom är på god väg att mogna, och även i år får vi massor, och det gilla vi. Finns inge godare att ha egna jordgubbar som man gå och plocka eftersom. Nu ska gå och se var jag behöver för ingredienser. Receptet kommer vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar