torsdag 21 juli 2011

Allt möjligt.

Mange skulle egentligen ha semester den här veckan, men tokgubben valde att jobba en vecka till. Jag fattar inte hur han orkar, att ha semester är väl det bästa som finns, speciellt under sommaren.
Jag har fått sommarjobb i 5 veckor som hemsamarit. Det är jätteroligt att jobba där jag är. Alla gamlingar är så himla tacksamma för att man kommer dit och hjälper dom. Det finns ju alltid en och annan som är lite vresig, men jag gillar dom oxå. Det blir en lite utmaning för mig att vinna deras förtroende. Jag gillar nästan dom bäst om jag kan få skriva så. Dom är så söta på sitt sätt. Jag trivs med andra ord väldigt bra. Jag kommer nog inte att få fortsätta, vilket kan kännas trist. Jag har ingen utbildning. Min linje som var 2 årig är inte nog, man måste ha gått 3 år. Jag har sökt in på Komvux, Omvårdadsprogrammet, få se hur det blir med det. Jag hatar att plugga, har alltid varit så. Jag vill hellre jobba och lära mig på plats än att läsa till mig kunskapen. Men det är mycket prakitk under 58 veckor som utbildningen är så jag kanske fixar det ändå.
Pappa har även varit ner en snabbvisit. Jag har varit med honom på akuten. Han är inte alls bra. Tänk om han kunde får göra den här kärlkrampsröntgen nån gång. Men icket det. För att få göra den akut så ska det vara på väg en hjärtinfarkt, och det hade han inte. Helt sjukt! Jag sa till läkaren att det är så hemskt att han ska behöva vara död innan han ska få den hjälp han behöver. Remissen från Gällevare är skickad till Sunderbyn, men där skulle han få vänta i 8 månader om han har otur. Vi fick dom att skicka den vidare till Umeå, där har dom inga köer. Det är helt j-a sjukt hur dom får och kan göra mot människor som behöver hjälp och lider fruktansvärt mycket, vilket pappa gör idag.
Rebecca är hos sin pappa, där ska hon vara i 2 veckor, saknar henne redan. Men det ska nog gå bra. Jag jobbar ju ändå. Man är inte van att hon är borta så länge.
Igår var jag och en kompis till Adlersjön, vilket var jättemysigt på alla sätt och vis. Har inte varit där på jättelänge. Jag tror Rebecca var inte mer än 2-3 år när jag var där sist. Så det är massor med år sedan. Dit vill jag verkligen fler gånger.
Idag börjar jag jobba kl 17,00-21,00 så det är ett lugnt pass. Men lite stressigt ändå, man ska ju hinna till alla. Solen skiner, har tänkt lägga mig i poolen och guppa lite innan det är dags för jobb. Men först ska jag försöka hinna hitta mig ett par flippflopp skor här på Storheden. Orkar inte fara in till stan för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar