onsdag 28 december 2011

Julhelgen

Julen är förbi för detta år, vilket känns helt okej för mig. Dagen före spelade jag, Mange och pappa bingolotto och gjorde skinkan, det gör vi varje år. Pappa och Mange vann på sina lotter men inte jag :-(
På julaftonen var vi hos Manges föräldrar, vilket var så mysigt och god mat. Dom bor i Sunderbyn så det var inte så långt för oss att fara. Lite julklappar fick jag/vi oxå, skraplotter och chokladaskar, presentkort på Kapp-Ahl, presentkort på Willys, ljusstake för 4 st ljus, och det bästa av allt, en glassmaskin. Sån har jag velat ha länge. På juldagen var jag och handlade lite så vi kunde göra glass. Jag gjorde hallon- och dajmglass, supergott blev det.
På juldagen fyllde Manges mamma år och då var vi oxå där, den här dagen följde pappa med. Jag hade köpt en varm och go filt och en påse dajm till henne. Det var uppskattat. Hon är så frusen av sig. På annandagen var jag till Mia en stund och surrade. Annars har vi inte gjort så mycket mer. Så med andra ord har det varit en mycket lugn jul.
Igår for jag in till stan för att göra sista gruppuppgiften med Veronica. Så nu är allt inskickat och klart för den här terminen, vilket känns gudomligt skönt.
Idag på morgonen var jag och Mange och lämnade in bilen på Müllers, det skulle bytas bromsbackar och en lampa. Efter en stund ringde Mange och sa att dom även måste byta ett broms-ok och det är inte billigt. Fan oxå alltid ska det vara nåt annat oxå. det vart med andra ord flera flera tusen kronor dyrare än vad det egentligen skulle ha kostat.
Nyåret har vi inte planerat ännu, få se vad vi hittar på. Rebecca kommer hem imorgon, torsdag eller fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar