onsdag 21 december 2011

Skola osv.

Nu var det läängesen jag uppdaterade min blogg.
Ni kanske undrar vad jag sysslar med ;-)
Jag började 14 november att plugga omvårdansprogrammet via Kalix (komvux) helt på distans, var inte så lätt. Jag vill gärna ha en lärare att lyssna på och kunna ställa frågor till om jag inte förstår. Samma vecka jag började via Kalix så ringde min syster och sa att dom bara var 17 st i klassen och dom tar in 20. Jag vart eld och lågor, vart så irriterad och funderade på vad dom sysslade med på komvux. Jag satte mig direkt vid datorn och mailade rektorn. Detta var onsdag tror jag. På fredag samma vecka ringer dom och frågar om jag ville hoppa in i klassen. Och det ville jag givetvis. Mig skulle dom inte sprätta på näsan.
Nu har jag gått några veckor och det är sååå roligt. Jag längtar till varje lektion. Vi går tisdagar hel dag och torsdagar halv dag. Och det är lika spännande varje gång. Jag är så glad att jag fick den här chansen för jag vill verkligen det här. Det går jättebra att plugga oxå, fast det inte är min grej. Men det funkar, jag vill ju det här så mycket och då blir det ju mycket lättare oxå. Jag kan säga att det är mycket att plugga hemma och lämna in uppgifter, både individulla och grupp uppgifter. Men det går faktiskt bra med allt. Jag har en gruppuppgift kvar att lämna in och den ska vi jobba med imorgon efter skolan.
Jag har även ringt till jobbet där jag jobbade i somras och berättade att jag har börjat skolan så behöver dom folk så är det bara att ringa. Och jag har verkligen fått jobba. Inte konstigt att jag är tröttare än tröttast. Men det är så roligt. Jag älskar verkligen alla gamlingar. Och gissa om dom blev glada när jag började? Det var så roligt att se dom igen. Dom är så söta.
Vi ska ha praktik inom hemtjänsten v 4-7 men jag har fått validera bort 2 veckor. Det känns så skönt. Jag ska göra min prakik här i Gammelstad men i andra gruppen, då far jag inte ut i byarna och jobbar utan är bara i Gammelstad. det ska bli kul, då kommer jag säkert få jobba extra där oxå, vilket är bra.
Sommarjobbet är oxå klart, jag kommer få jobba på samma ställe där jag var i somras. Dom är så nöjda med mig och det känns bara kul.
Snart nalkas det julafton, men har inte barnen den här julen så det känns inte så roligt. Jag och Mange kommer att vara hos Manges föräldrar så det blir en lugn jul och det känns skönt.
Lilla julafton hade vi i helgen som var på lördagen. Den vart bra. Jag bjöd på mat med efterrätt. Sen delade vi ut julklapparna till barnen och det blev nöjda (tror jag, mycke vill ha mer) Det var en fin och bra kväll.
Nyår har vi inga planer ännu, vi funderar och funderar. Men nåt ska vi väl ändå hitta på, hoppas jag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar