onsdag 4 juli 2012

Helgen

Igår var Jag och Rebecca på stan hela dagen. Halv 4 gick vi på bio. Vi var i valet och kvalet vilken film vi skulle se så hon lottade och det blev Ace Age 4, den var helt ok i min ögon. Vi kom hem efter kl 18, då kom  syrran, Roger och Sofia förbi och fikade och surrade lite grann. Sofia ville inte fara hem, men Rebecca och Sofia ska få vara med varandra hela helgen, då vi far upp till Pajala på marknaden.

Idag ska vi fara till Colorama och titta på nya tapeter till Rebeccas rum, nu är det dags att hon får nya. Hon har velat ha det länge nog nu. Jag börjar jobba idag kl 14, hade tänkt få sova ut, men det går inte. Det är varmt i rummet + Kungen vandrade i sängen och var nödig, så det var bara att kliva upp och gå ut med honom. Nu vaknade Rebecca oxå, och hon brukar kunna sova till kl 10 eller längre.

Imorgon var vi till pappa, det är marknad där. Vi har satt det som tradition att fara upp då. Mange följer inte med denna gång. Han ska på begravning på fredag och på söndag ska han upp till Gällivare för att jobba där till veckan. Det blir så stressigt för honom. Jag hade inte tänkt att fara upp till Pajala eftersom jag nyss var där, men Rebecca ville så gärna fara. Syrrans flickor, Emelie och Sofia ska oxå följa med, då blir det lite roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar