onsdag 27 juni 2012

Midsommardagens kväll 1

Det skulle komma massa artister under kvällen och spela. Under dagen hörde jag när Janne Schaffer och The Boppers repade under dagen och jag kände att det skulle bli en trevlig kväll för mig och Linus. Man hade lika gärna kunnat sitta på gården och lyssna för det hörs över hela byn när det satte igång. Men det är inte lika roligt, man vill ju se allt oxå. Jag var helt lyrisk när Janne och hans band hade spelat klart. Herre gud så duktiga dom var. Kommer inte ihåg vad sångaren hette, men herre gud vilken röst han hade. Det spelade några låtar med Ted Gärdestad, en av låtarna hade vi på Elias begravning och då gjorde det ont i mitt hjärta. Sen spelade de en hel del gamla ABBA-låtar och sist låtar från Electric Banana Band. Han var jätteduktig på att spela, denna Janne Schaffer. Trummisen är med i Allsång på skansen och en annan är med och spelar med Timbaktu. Men sångaren kommer jag nog aldrig att glömma ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar