onsdag 27 juni 2012

Midsommardagens kväll 2

Klockan 24,00 skulle The Boppers spela och det såg både jag och Linus framemot att se. Men fint  folk kommer sent, tror dom började spela kvart över 12  och höll på till halv 2 tror jag det var. Under början på 90-talet tror jag det var så diggade jag faktiskt The Boppers. Nu är dom gamla gubbar, men det var fullt ös då. Folk var som tokiga. Många var runda under fötterna, både vakterna och polisen hade fullt upp. Men jag var skötsam, vilket kändes skönt. Linus träffade en lärare på Stadsöskolan som spelade i ett annat band som han surrade lite med. Annars kände man inte många, men vad gjorde det, jag hade ju Linus med mig. Under denna kväll var det inte lika mycket mygg som på dagen innan. Det blåste lite mer uppe på backen. Dagen innan var det helt vindstilla. Men visst var dom kring en ändå, dessa mygg. Det var rätt många låtar som jag inte alls kände igen, men en och annan kunde man ju. Och Boppers fick verkligen igång publiken. En succé i mina ögon och öron. Jag och Linus kom i säng 02,15 på natten med ett leende på läpparna, vi båda var nöjda med kvällen :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar