fredag 23 juli 2010

Besök till Boden

Igår hade vi en underbar dag. Jag ringde till Ronny och Johanna i Boden och frågade om dom ville ha lite besök. Jag, Mange, Rebecca och Kungen for dit efter lunchtid där vi fikade och åt middag. Barnen spelade i stort sett Nintendo Wii hela tiden. Vi tog med våra spelkonsoller så alla kunde vara med och spela. När vi skulle äta middag ute på altan så började det ösregna, men det gjorde inte så mycket för vi satt under tak och klarade oss bra från regnet. Det var rätt mysigt. När det regnade som mest kom barnen på att dom skulle bada i poolen. Men innan dom hade fått på sig badkläderna så hann regnet lugna ned sig lite grann. Dom hade 22 grader i poolen, men nog badade dom ändå. Ronny och Johannas grannpojkar var oxå med, dom hade verkligen roligt. Som vanligt när man är där och hälsar på så kom vi hem sent på kvällen. Men det gjorde inte så mycket, vi hade det trevligt och mysigt.
Idag har vi äntligen fyllt poolen. Det var en del skräp i den, men det har vi fått bort. Poolskyddet som jag köpte för några veckor sedan var för litet så jag var iväg och köpte ett nytt, alldeles för stort. Men det struntar jag i, bättre för stort än för litet. Efter middagen tog vi en cykeltur till graven där jag planterade en ny blomma i ampeln. Blev fint.
Nu börjar det bli nära att få båten i sjön. Servicen på motorn ska vi nog göra till hösten, det är då man egentligen ska göra sånt. Så idag var vi och köpte glycol och olja. När Mange skulle provstarta båten så var det givetvis slut batteri, så det laddas nu. Så förhoppningsvis kan vi sjösätta den imorgon. Hoppas och Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar