torsdag 15 juli 2010

Renovering i dagarna 3

I söndags började vi riva tapeter. Vi eller Mange skulle tapetsera om i hallen och upp i trappen och den lilla hallen på övervåningen. Jag hade bett pappa att plocka bort från väggarna och möbler, men givetvis var det inte gjort, så vi började med det oxå. Det var ingen lek att riva tapeter, men det gick ganska bra, dom satt inte så värst mycket. Men det blev grisigt ändå. På måndagen spaklade Mange överallt och målade om taken som var bruna, vilket inte var tvärgjort. Inte så lätt med väggarna i trappen, höga väggar. Men allt går bara man vill. Tisdagen spaklade han ett varv till där det behövdes, var rätt lugnt den dagen. Han satte upp väv på en vägg och målade vitt, vart himla bra. Onsdagen kom och det var dags att börja tapetsera. Mange började på övervåningen och det gick rätt bra där. Trappen var lite mer trix, den längsta våden var nästan 5 meter lång. Så ni kan ju tänka er att det var inte så lätt och enkelt. Men vi hjälptes åt och då gick det bra. När han var klar med trappen så åkte jag, Linus, Rebecca och pappa till Finland. Jag ville på Alco och köpa en Koskenkorva som inte finns här i Sverige, Mange och Robert ville ha finska öl. Vi köpte även lite finsk lakrits på affären brevid. När vi kom hem från Finland så höll Mange fortfarande på att tapetsera. På kvällen var det bastu som gällde. Skönt med vedeldad bastu. Fast jag brukar inte sitta och ånga, utan tvättar av mig bara. Det är nog varmt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar