lördag 17 juli 2010

Uteblommorna.

Idag har vi sovit länge, klockan var vid 11 tiden. Men det var skönt att få sova ut och i sin egen säng. Ingen morgonpigg hund har vi heller, Kungen sover så länge vi sover. Men han var helt slut när vi kom hem igår från Pajala. Han sov hela eftermiddagen. Rebecca for till sin pappa igår, hon kommer hem på söndagkväll. Linus for till sin farmor och farfar, han skulle bara upp till stugan deras. Jag och Mange hade med andra ord en lugn kväll. Våra uteblommor såg inte så glada ut när vi kom hem. Så vattna dom var det första vi gjorde och skördade ganska mycket jordgubbar från vårt jordgubbsland. Vad gott det är med svenska jordgubbar. Som är så söta och saftiga.
Idag klippte Mange gräsmattan, den var lång kan jag säga, ändå klippte han den innan vi for upp. Jag började rensa bort blommor som var vissna och vattnade igen. Jag var tvungen att luckra upp jorden så även den blev blöt. Jag hoppas att dom klarar sig. Jag skulle ha bett grannen vattna dom när vi var borta, men av nån anledning så glömde jag bort det. Sen var vi och köpte blomjord till dom nya jordgubbsfårorna vi ska göra. Vi är inte klar där än. Ska fortsätta imorgon om det inte regnar. Även denna kväll blir lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar