måndag 5 juli 2010

Regnet öste ner.

Inget kul väder var det idag när jag vaknade. Rebecca sov till halv 11. Hon har väl sovit sisådär 14 timmar. Bara bra, har nog inte blivit så många timmar när hon har sovit med kusinen hela helgen. Men dom har haft roligt, och det är huvudsaken. Jag vaknade av att Kungen låg och snarkade, då klev jag upp, fick en stund för mig själv, vilket är så skönt. Sista jobbarvecka för Mange, längtar till han oxå kan vara lite ledig. Jag och Rebecca gick lite i affärer här på Storheden. Sedan for vi och hyrde några filmer. Det var ju skitväder ändå. Rebecca ville till äventyrsbadet i Boden, men jag kände inte alls för att bada. När Mange kom hem rullade jag köttbullar och kokade potatis. När vi hade ätit och plockat bort middagen så gick jag ut och började gräva i landet, vi ska göra 2 fåror till med jordgubbar. Men då ska det skottas bort lite ogräs och sätta dit ny och fräsch jord. Får ta lite i taget. Mange var i båten och grejade lite. Det är lite smått kvar att ordna med den innan den ska i vattnet. Få se om vi hinner den här veckan. Jag vet då att motorn måste servas (stavas det så) och det var prat om att det skulle bli den här veckan, men jag är tveksam. Dom är inte så snabba om jag säger så.
Till min bil bytte vi eller Mange batteri och nu får vi inte igång radion, det ska slås in nån kod, och den har vi givetvis inte och den är inte uppskriven i nån av böckerna heller. Vi har även provat på dom enkla koderna men dom är det inte heller. Kommer bli galen om vi inte får igång den. Åka upp till Pajala utan radio eller musik, inte så kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar