onsdag 1 december 2010

2010 12 01

I fredags firade vi min bror som fyllde 40 år igår. Vi började med att äta middag på Waldorf sen for vi till oss för att fika, det var jättemysigt.
På lördag kom pappa och Sofia hit. Dom sov över här. Susann och Roger skulle på fest och då fick Sofia sova här med Rebecca. Givetvis vaknade flickorna jättetidigt så dom var inte på det bästa humöret, småtjafs hit och dit. Sen var det ju oxå 1a advent och ska jag vara ärlig så har jag ingen jul känsla alls. Har inte haft det på flera år. Tycker bara att allt är så stressigt, men alla julklappar och julpynta hemma. Jag brukar alltid baka lussekatter till 1a advent, men detta år har jag inte bakat. Mange har gett mig bakförbud. Han tycker att jag bakar alltför mycket och att det fikas alldeles för mycket. Jag ids inte diskutera med honom om detta. Man ska välja sina konflikter. Så låt honom tycka att vi fikar för mycket, jag tycker ialla fall nåt helt annat. Jag kanske ska ge honom bakförbud att baka snus ;-)
Igår var jag till Arken Zoo i Boden för att skrapa tandsten på Kungen. Jag fick inte vara med så jag strosade runt lite grann på stan. När jag kom hem träffade jag Vicky på Storheden och där fikade vi och surrade. Mycket trevligt. På eftermiddagen var det utvecklingsamtal med Rebecca, allt med skolan var bara bra. Vilket kändes skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar