tisdag 7 september 2010

Sjuk

Oj så sjuk jag har varit. På fredag började jag känna lite grann att det var nå på G. Jag for ändå till Vicky i Ale och fikade en stund. På eftermiddagen på började jag nysa och det rann från näsan. NEJ tänkte jag, vi skulle ju till Råneå lördag till söndag. Jag gick och la mig rätt tidigt ville sova bort alla baciller. På lördag morgon kände jag mig ganska pigg. Så vi packade lite och for iväg till Linda och Johan. Vi åt massor med Tacos och godis. Jag drack inte så mycket alkohol eftersom jag skulle köra bil dagen efter. Jag kände mig lite sämre på kvällen. Mange sov i husvagnen med Linus och jag sov med Rebecca inne i deras gillerum. På söndagmorgonen vaknade jag av att jag mådde så illa. Till slut var det bara att rusa till toan och kräkas. Usch, jag som hatar att kräkas. Jag höll på att kräkas hela förmiddagen. Jag kände att jag bara ville hem. Jag skickade Rebecca för att hämta Mange, men han  fattade inte att jag var så sjuk. När han väl klev  upp så kunde han ändå inte köra bil, inte Johan och Linda heller. Herre gud hur skulle jag komma hem. Jag sms:ade syrran och frågade om hon kunde hämta mig. Min syster är verkligen en räddande ängel. Hon kom och körde hem mig, körde sedan Rebecca till kalaset som hon var bjuden på. Mange kom hem vid 5 tiden och mådde inte heller bra. Jag sov hela eftermiddagen och kvällen. Försökte få i mig nå mat, men det gick bara inte. Igår sov jag oxå hela dagen, var inte alls pigg. Idag är jag lite piggare, men inte frisk. Har inte så mycket ork i kroppen. Är helt orkeslös. Även Mange är hemma, även han är snorig, hostig och orkeslös. Inge roligt alls. Nu vill jag bli frisk, orkar inte vara sjuk nå mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar