torsdag 23 september 2010

Hålla reda på saker.

Oj oj vad fin hon var, lilla Astrid. Så liten och nätt och väldigt lik sin mamma. Vi surrade i massor och gick ut på en långpromenad, vilket var jätteskönt. Efter det fikade vi, det förtjänade vi efter den långa promenaden. Vid 3 tiden åkte jag hem för att göra middag, jag hade tänkt göra palt, men fläsket var tyvärr kvar i frysen, det hade jag glömt ta fram på morgonen. Så det blev pannkaka istället. Palten får bli en annan dag.
Idag regnar det, trist. Får bli en vilodag för mig. Förutom tvätta och dammsuga.
Imorse när Rebecca skulle cykla iväg så hittade hon inte sina vantar! Hur är det möjligt??? Hur kan man tappa bort vantar..... har man inte mer ordning på sina saker???!!!
I våras, tror jag det var, köpte jag 4 par fingervantar till Rebecca och nu är ALLA borta, och det är så irriterande. Jag sökte överallt, men hittade inga. Så hon fick vackert cykla utan vantar till skolan i regnet. Lika bra att hon få lära sig den hårda vägen. Men hon kanske lär sig nu att hålla reda på sakerna. Ibland blir jag galen.
Idag var tanken att jag skulle träffa Vicky på stan. Men vi flyttar träffen tills imorgon istället. Det ska bli kul att träffas och surra lite. Vi ska även äta lunch på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar