måndag 27 februari 2012

Gräddtårta

Alla tycker inte om chokladpudding i tårtor så jag gjorde även en vanlig gräddtårta som jag alltid brukar göra.
Jag gjorde samma tårtbotten som det var till Opera-tårtorna.
Fyllning 1:
2 dl mjölk
5 msk snabb vanilj-sås pulver
Tillagning:
1. Vispa samman och ställ sedan i kylen.

Fyllning 2:
1 pkt frysta jordgubbar/hallon (den här tårtan hade jag jordgubbar)
1 mosad banan
ströcker
Tillagning:
1. Låt de frysta jordgubbarna tina något. Mosa dem sedan tillsammans med en banan.
2. Strö över med lite socker. Jag måttar aldrig hur mycket socker jag tar.

Alla lag "duttar" jag dit lite saft så tårtan inte blir så torr. Denna gång hade jag färdignblandad päron lätt-dryck.
Första lagen tar jag alltid marsan-krämen och sedan lägger jag dit jordgubb/banan blandningen.
Lägger på sista skivan tårtbotten och strycker på vispad grädde. Sist spritsar jag grädde runt kanten på tårtan för att sedan dekorera med strössel som jag har hemma. Vart super nöjd med den här tårtan. Jag ville knappt skära i den.

Visst vart den fin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar