måndag 27 februari 2012

Parmesan-sticks

Till soppan serverade jag parmesan-sticks till. Även dom glömde jag fotografera :( Jag var nog lite stressad.

Parmesan-sticks
1 pkt frysta smördegsplattor
ca 150 gr Riven parmesan ost eller Västerbotten ost
1 uppvispat ägg

Tillagning:
1. Tina smördegsplattorna. Kavla sedan ut dem till ca dubbel storlek och dela dem på längden.
2. Pensla plattorna med uppvispat ägg.
3. Riv parmesan- eller Västerbotten ost och rulla ihop dem på längden, skär i bitar.
4. Grädda mitten i ugn i 225 grader tills sticksen fått lite färg.
5. Pensla sticksen med ägg och doppa dem i riven ost. Detta gjorde inte jag utan jag var nöjd med dem som de var.
Dessa var jättegoda och vart poppis bland gästerna. De är även enkla att göra :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar