måndag 27 februari 2012

Imorgon har jag mitt slutprov i vård och omsorg, och jag är så nervös. Är livrädd att jag inte ska fixa det. Vill inte plugga för mycket heller för jag får bara mer panik då. Läraren har sagt om man är på lektionerna och hänger med så kommer man fixa provet och det har jag ju gjort så på ett sätt så ska jag inte vara orolig. Vi kommer även examinera i puls och blodtryck och där tror jag att det sitter som en smäck.
På torsdag har vi sista gången i medicin grund och då är det HLR (hjärt/lung-räddning) som gäller. Där kommer ingen att kugga. Så när vi kan det så kommer man få ett intyg att man kan HLR. Man måste göra HLR för att få minst godkänt i den kursen.
Nästa vecka börjar jag 2 nya kurser: Social omsorg och omvårdnad. Ska bli spännande och se vad det innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar