tisdag 16 oktober 2012

Blev inte som jag hade tänkt

Oj oj vad mycket det är i skolan nu. Jag hinner inte lägga in mina maträtter. Men de kommer lite senare. Just nu lägger jag alla min energi till skoljobbet och allt vad det innebär.
Angående min hes het så är jag inte bra ännu. Men är dock bättre i alla fall, vissa dagar. Läkaren skulle skicka min till öron- näsa- halsmottagningen i Sunderby sjukhus, men efter någon timme så ringde hon upp igen och hade "rådfrågat" en erfaren gammal läkare och denne tyckte att det var att överdriva att skicka mig dit. Jag ska vara så tyst jag bara kan i 2 veckor till, går inte så bra kan jag säga på en gång. Jag får INTE jobba! Ska ta min astmamedicin på morgonen, dvs. inte på kvällar. Det går inte alls, måste gå upp på natten och ta en dos. Gjorde tvärtom, att jag tog medicinen på kvällen, men då måste jag ta en dos under dagen. Astmamedicinen använder jag för förebyggande och inte fan går det när jag bara tar en dos per dag. Läkaren har sagt att astmamedicinen kan göra att man blir hes. Men herre gud, jag har tagit symbicort i säkert 15 år och har aldrig blivit hes av den tidigare. Sen ska jag även ta cocillana, max 4 gånger per dag för min hosta som är kvar fortfarande. Jag förstår att hostan kan reta stämbanden. Har läkaren tänkt att jag ska vara helt drogad under dagarna? Jag har ingen hosta på nätterna. Ska jag vara ärlig har jag inte hämtat ut medicinen ännu. Jag är i valet och kvalet om jag ska ta den eller inte. Men jag kanske måste om jag ska bli bra. Undra om man kan köra bil när man äter det? Har hört att man inte bör göra det. Hon pratade återigen att sjukskriva mig, och jag vägrade. Alltså det går inte med tanke på skolan. Jag måste gå skolan så jag blir klar någon gång. Men det är någorlunda ok att inte jobba. Jag får vara fattig under den här terminen.
Som ni kanske förstår så är jag gode så less.

Var och satte ljung på Elias grav
 för någon vecka sedan

Så här kan det se ut på skrivbordet när jag pluggar :)
Böcker och papper överallt.
Nu ska jag gå och duscha och göra mig klar för skolan. Idag har vi psykologi på eftermiddagen och jag vet inte vad jag ska tycka eller tänka om det. Det är så himla svårt. Man är inte van att tänka så djupt och på det sättet man ska göra med psykologi. Men jag kämpar på som vanligt :)

2 kommentarer:

  1. Du kan köra bil med Cocciliana, bara du känner att du kan. Jag tycker du ska ta ut C och ta den, men inte 4 ggr/dag utan en dos på morgonen och en dos 6-8 timmar senare. Jag lovar att du blir bättre från hostan och får tillbaka rösten. Ta astmamedicinen som du brukar. Testa att gurgla dig med "tandkrämslöddret" när du borstar tänderna. Det brukar också fixa hesheten. Hjälper inget av detta brukar det bli cortisontabletter en tid för att dämpa irritationen på stämbanden. (en som är van från att ha fel på stämbanden)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, Karin för tipsen. Ska hämta ut C idag :)

    SvaraRadera