onsdag 3 oktober 2012

Vecka 40, tisdagens middag

Då har även psykologi kursen börjat. Hujja säger jag bara. Alla psykologi lärare verkar allt lite knepiga. Den här läraren förde sina glasögon upp och ner från hjässan stup i ett och när glasögonen var på huvudet så spretade håret åt alla håll och kanter, sen kunde även glasögonen hamna på 3 kvart, ja det såg så roligt ut. Förvirrad var hon oxå, kunde lägga undan papper som hon sen inte hittade, 5 sekunder efter. Gud vad vi skrattade efter dagens lektion. Men när lektionen väl började så var hon faktiskt bra. Och det känns skönt.
När jag kom hem så fick jag världens överraskning, Linus, min älskade son var hemma. Det är säkert 4 veckor sedan han var här. Han fick massor med kramar och pussar. Han tyckte nog jag var jobbig, men jag hade ju saknat honom så himla mycket. Men glädjen varade inte så länge, han skulle "bara" sova en natt :(
Till middag gjorde jag:
Köttfärssås och spagetti:
500 gr köttfärs
1 lök
1-2 klyftor vitlök
1 tetra passerade tomater
1 köttbuljong tärning
salt
peppar

Gör så här:

  • Hacka löken i små bitar.
  • Fräs löken och pressa i vitlök och låt den också fräsa en stund.
  • Tillsätt köttfärsen och stek till sen är genomstekt.
  • Häll i passerade tomaterna.
  • Lägg i köttbuljongtärningen
  • Salta och peppra efter er egen smak.
  • Koka pastan, jag brukar alltid hälla i matolja i vattnet. Mange sätter i en buljongtärning när han kokar spagettin.
Gott :)

Rebecca fick äta köttbullar och spagetti istället för köttfärssåsen. På kvällen hade Rebecca basketträning och ville att jag skulle köra och hämta henne. Sen blev det att se hockey en stund. Men det gick inge vidare för Luleå, jag gick och såg på X-factor på annan TV istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar