måndag 1 oktober 2012

Vecka 40, måndagens middag

Idag började Lindrande vård kursen eller palliativ vård. Det är en ganska tung kurs, handlar mest om döden och hur en svårt sjuk ska få ett så bra slut på livet som möjligt. Usch, tankarna och känslorna om Elias kom, och det vart otroligt jobbigt och tungt ett tag. Sen får jag ju inte prata heller, då blir det ännu mer tyngre.
När jag kom hem började jag direkt med frågorna, och det är hur många som helst. På första arbetet är det 21 frågor + att det finns a, b, c, på vissa av frågorna. Nu är jag för trött för att tänka och då är det ingen idé att försöka plugga. När jag var på skolan så tänkte jag på boken, jag har en gammal bok men var orolig att den inte skulle räcka till. Sanna tyckte vi skulle gå och kolla på biblioteket på skolan och höra om boken fanns att låna, och det gjorde den. Vilken tur jag hade. Får låna den i 2 veckor, skulle bli så nöjd och glad om jag skulle hinna med frågorna på 2 veckor, men lär nog inte göra det, tyvärr.
Till middag blev det:
Blodpudding med knaper stekt bacon.


Inte så lyxig middag precis, men det är ju bara måndag än så länge. Man kan inte äta lyxmat alla dagar. Jag äter den med hemmagjord lingonsylt och Rebecca äter blodpudding med hallonsylt. Ja, min älskade dotter är lite konstig ibland. Men jag tänker att det är huvudsaken hon äter.

Imorgon börjar en ny kurs, psykologi. Ska bli lite spännande ialla fall. Få se hur läraren är, hoppas hon är superbra.

2 kommentarer:

  1. Hon är inte så konstig. Niklas äter blodpudding med jordgubbssylt. Du har inte funderat på kopiera det som du inte hinner med i boken. Om den nu inte är för tjock, skulle du kunna göra det. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra, då är hon inte ensam om att gilla annorlunda.
    Måste kolla om jag kan kopiera, annars finns säkert boken att låna på nåt annat bibliotek :)

    SvaraRadera