torsdag 4 oktober 2012

Vecka 40, torsdagens middag

Nu har jag läst tyst/viskat för mig själv första kapitlet i psykologi boken fast det är helt förbjudet att viska, men hur ska jag annars göra. Jag känner att det inte är bra i halsen, var rätt mycket att läsa. Och inte förstår jag allt heller, en liten del men inte allt. Suck.

Till middag blev det:
Potatis/korv/morötter i ugn.
Potatis
Falukorv
Morötter
Matolja
Salt
Peppar

Gör så här:

  • Skala potatisen, morötterna och skär dem i bitar.
  • Skiva korven i stavar.
  • Häll olja i en ugnsplåt.
  • Blanda ihop potatis, korv och morötter.
  • Krydda med salt och peppar, jag använder grovmalen svartpeppar.
  • Grädda mitt i ugnen, 200 grader till potatisen och morötterna är mjuka.
  • Rör om då och då.


Man kan även blanda i paprika, lök, ja i stort sett vad som helst. Ta det ni tycker om. Jag verkligen älskar den här rätten, den är enkel att göra och smakar gott. Mange tycker matbacken med den här rätten är mycket godare dagen efter.

Snart är det hockey på TV och jag hoppas och håller tummarna att Luleå vinner matchen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar