torsdag 4 oktober 2012

Psykologi

Igår morse beställde jag psykologi boken och idag fick jag den. Det gick fort, vilket var bra. Började lite med frågorna, men herre gud vad svåra dom är. Har panik, fast jag försöker ta det lugnt, tar en fråga i taget. I första frågan ingår det 3 olika frågor, och efter 3,5 timme är jag fortfarande på fråga 1. Så tro mig det är inte lätt. Jag förstår inte människor som tycker det är så intressant. I den här kursen kommer alla få analysera sig själva. Alltså antingen hamnar alla på psyket eller så kommer ingen gå in i väggen, kommer det finnas nå mellanting? ;-)
I en del uppgifter (det flesta frågorna) ska man plocka ur händelser från sitt eget liv och analysera. Herre gud, vill jag det?
La mig ner i soffan och skulle börja läsa 2 kapitel, men hann inte läsa många meningar så kom Rebecca hem med en kompis. Där var det slut på den tystnaden som jag behöver när jag ska plugga. När jag läser så brukar jag läsa högt för mig själv, jag förstår så mycket bättre då än att läsa tyst. Men tusan oxå, jag har ju talförbud, så det går inte. Jäkla skit, jag är så förbannat less nu. Igår var det en vecka sen jag var till läkaren och jag är värre än när jag var till läkaren, det vill inte bli bättre. Hon ville sjukskriva mig i 10 dagar, men jag sa nej, jag måste gå i skolan. Vad händer när hon ringer nästa vecka på torsdag och jag fortfarande är hes? Sjukskrivning? Vill inte, kan inte, hinner inte!
Men det är tufft att gå i skolan och inte få prata. Saker jag inte förstår kan jag inte fråga om för jag MÅSTE vara tyst.
Jag misstänker att min kropp signalerar att nu räcker det Helen, jag (kroppen) orkar inge mer. Därför att det satt sig på rösten. Jag behöver semester! I en och en halv termin har jag pluggat heltid + jobbat minst 50 % + att jag ska ta hand om barn och hem. Under sommaren har jag jobbat i stort sett hela tiden, ingen längre ledighet. Är det så konstigt att man blir trött i kroppen och själen. För trött och slut är jag. Kan det vara därför jag har tappat rösten?
Har börjat kolla på solsemester till utlandet, vill till sol och värme. Men allt är ju såååå dyrt. Jag tror jag behöver det. Eller fara på spa och göra olika behandlingar för kroppen och själen. Men jag vet inte hur det ska gå till. Önskade det kunde ramla in lite pengar i min plånbok ;-)

Nej, nu är det bara att börja med middagen så man blir laddad med mer energi :)

2 kommentarer:

  1. Ligger efter med att läsa, så i tidigare kommentar skrev jag om din bok, men nu har du ju en ny så du kan hoppa över den kommentaren.

    Du kanske ska försöka bara plugga denna termin och inte jobba något, men så blir det ju i och för sig, då du inte kan prata - då kan du inte jobba... eller hur.

    Spa skulle jag också vilja göra - även om det bara skulle vara här i stan. Skulle vara skönt.

    SvaraRadera
  2. Den förra psykologi boken är inte den rätta, så jag kände att jag ville ha den rätta, så det är lättare att förstå. Om det kan bli det när det gäller psykologi ;)

    Det kommer inte bli något jobb den närmaste tiden. Skolan går först just nu och nu är det mycket med den.

    SvaraRadera