fredag 5 mars 2010

Bästa vän.

På förmiddagen dammsög jag hela huset, skönt att ha gjort bort det. Efter det for jag en sväng till Mia. Vilken underbar vän jag har. Jag är så himla glad att hon finns. Tänk om många kunde vara som hon. Vad världen skulle vara bra då. Jag är ialla fall så glad och tacksam att hon finns. När jag kom hem hade pappa kommit på besök. Har hänt nå hemskt i byn där han bor. Pappas granne har misshandlat sin tjej grovt, han hade även avlossnat ett skott från ett hagelgevär mitt på dagen. Stämmningen i byn kan inte vara så bra eller trygg just nu. Jag hoppas att han får sitt straff. Ett rejält långt straff. Att det finns såna människor. Usch säger jag bara. Tur att jag inte känner han så väl, vet bara vem han är men inget mer. Man ska ju känna sig trygg där man bor och det kan jag tänka mig att man inte gör där just nu.
När pappa hade farit till syrran så for jag och Mange och handlade, vilket behövdes. Skönt nu är det gjort, då kan vi göra annat under helgen. Kvällen har vi sen bara tagit det lugnt och skönt. Längtar mycket efter Linus och Rebecca nu. Men snart kommer mina älskade barn hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar