söndag 7 mars 2010

Pluggat

Idag har jag börjat plugga på lite mer allvar. Böcker och allt är uthämtat. Nu fattas det bara 2 böcker som jag inte visste att jag behövde. Ska beställa dom imorgon tänkte jag.
När jag och Mange klev upp så började jag nästan direkt med att plugga matte. Men det är inte lätt. Man måste verkligen tänka efter så det blir rätt. Ska även göra en inlämningsuppgift på den men vet inte riktigt när den ska vara inlämnad. Ska maila läraren imorgon. Nästa vecka börjar det allvarliga med skolan. Vilket känns både skönt och jobbigt. Men nog ska det gå bra. Bara jag kommer igång på riktigt. Två svenska uppgifter har jag lämnat in idag, vilket känns väldigt skönt.
Rebecca kom hem på eftermiddagen, vilket var kul. Hon är nöjd med sportlovet som hon har haft med sin pappa. Hon har även gjort bort sin läxa som hon har tills på tisdag.
Till middag gjorde vi en ny maträtt som jag har hittat på Saras blogg som var jättegod och enkel att göra, sånt gillar jag. Middagen bestod av tacofisk och potatis. Den rätten kommer jag definitivt göra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar