torsdag 18 mars 2010

Gammal vän

För ett tag sen fick jag en vänförfrågan på facebook från en gammal kompis som jag umgicks med mycket under högstadiet. Vi pratade en stund via chatten tills vi senare gick över via telefonen istället. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. I nästan 4 timmar vart samtalet. Otroligt roligt att höra utav henne. Vi bestämde att vi ska träffas nästa vecka på torsdag och äta lunch på stan. Längtar redan. Åren har gått kan man säga. Jag är så otroligt glad att vi har "hittat" varandra igen. Hoppas att vi kan bli riktigt bra kompisar igen, som vi var då. Ja det var jätteroligt att prata med henne.
Tror ni inte att det snöar idag. Är spyless nu. Imorse när jag körde Rebecca till skolan kom längtan till cyklarna, längtar tills barnen kan börja cykla till och från skolan, även till och från sina kompisar som dom har här. Men efter nån timme så började det tok-snöa. Det verkar som att det kommer ta sin tid innan vi kan fram cyklarna.
Rebecca har basketträning idag. Igår var vi in till stan och köpte henne nya örhängen. När vi gick från smyckeaffären så såg vi Susann/moster i en bil, hon vinkade och jag vinkade tillbaka, samtidigt frågade Rebecca vem det var. Jag skrattade och sa att det är moster. Hon kände inte igen sin egen moster av nån anledning. Vet inte varför, men jag skrattade åt det. För så förändrad är hon inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar