onsdag 31 mars 2010

Spruta för Linus.

Igår efter Rebecca slutade skolan körde jag henne direkt till Olivia. Dom hade planerat att vara med varandra. På morgonen igår for jag till Linus skola, Linus skulle ta en spruta och ville att jag skulle vara med. Det gick jättebra. Men hans mungipor hängde ner till fötterna. Men jag fick fram ett litet leende innan jag for hem. Mamma och Thomas kom förbi på en kaffetår igår oxå. Igår kväll vid 21 tiden såg vi våra gamla grannar flytta ut, lite väl sent eftersom dom nya ägarna redan håller på för fullt i huset. Och ni kan ju bara gissa vart dom för sina saker.... Jo till grannen mitt emot dom. Herre gud man bli aldrig av med dom. Jag hoppas att dom inte får bo där. Ska dom få förstöra ytterligare hus på detta kvarter. Hoppas hon inte tillåter det. Att dom har sina saker där ett tag, tills dom har hittat ett annat boende är väl ganska ok. Men både jag och Mange fattar inte hur hon kan tillåta det. Men det är ju inte våran huvudvärk. Men man kan inte låta bli att tänka. Undra vad dom nya grannarna tänkte när dom är i huset och plockar bort sina saker? Dom har haft flera veckor på sig att tömma huset. Men sticker man ner huvudet ner i sanden så blir det väl så. Men jag skulle då skämmas ögonen ur mig.
Idag har jag plockat bort lite saker som har legat framme. Detta plockande, jag blir galen, men nu är det gjort. I Linus rum såg det ut som en bomb hade slagit ner. Låg massor med LP skivor på golvet som jag samlade ihop och la in i garderob.
Imorgon far vi upp till Pajala för att fira påsk, ska bli så skönt att komma dit, byta lite luft och miljö. Längtar jättemycket. Jag och barnen stannar nog där lite längre än Mange. Han skulle få åka hem med Robert som oxå ska komma dit.
Idag ska Rebecca på stan med Olivia. Ska köra in dom när Rebecca slutar skolan. Nu väntar jag på att Vicky ska komma och ta en fika. Ska bli kul att träffas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar