söndag 29 november 2009

Helgen springer iväg.

Ja då var denna helg över, vad dagarna rinner iväg. Känns tråkigt när helgen går så himla fort.
Igår var jag och Mange och handlade. Jag var även en snabbsväng förbi Dollarstore för att kolla lite på gardiner. Jag hittade faktiskt 3 st, vita panelgardiner till köket, fransgardiner till Rebeccas rum och höst/vår gardiner till vårat sovrum. Hittade även gravljus, 4-pack för 30 kronor, 2 stycken papperstjärnor till Rebeccas rum och en tomte som vi ska ha på Elias grav. Allt detta gick på ca 360 kronor, som hittat. Gillar när det är billigt.
Till middag gjorde jag och Mange varmamackor. Rätt skönt att inte göra nå avancerat när det är bara han och jag hemma. Vi tvättade oxå, hade hur mycket som helst. Till Robinson gjorde vi brasa i gille-rummet och myste. Mange drack nån öl och jag bacardi breeze. Vid halv 10 på kvällen kom Mange på att han började få slut snus. Han gick över till grannen för att höra om dom kunde köra honom till Statoil, men dom hade druckit vin så dom kunde inte köra bil. Vi tog en promenad dit, var rätt skönt att röra på sig. Det har nog aldrig hänt sen vi flyttade hit att jag och Mange har gått på promenad. Vi julpyntade oxå, är som lite mysigt så här i början med alla ljus och sånt i fönstren.
Idag har vi bara tagit det lugnt. Rebecca kom hem idag, vilket jag inte hade nån aning om att hon skulle göra. Hon vart jätteledsen när vi redan hade julpyntat klart allt. Hade jag vetat att hon skulle komma hem idag så hade jag givetvis väntat tills hon kom hem. Efter vi hade ätit middag som bestod av potatis och köttfärsbiffar så åkte vi ut till Antnäs för att fira Jimmy som har fyllt 19 år. Vilket var trevligt. När vi kom hem var det kvällsfika för Rebecca och sen sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar