onsdag 11 november 2009

Lång kö.

Igår for jag och Rebecca för att ta vaccinet, men det var så himla lång kö så vi valde att inte ställa oss där. Jag tänkte att det blir säkert bättre lite senare, så vi for tillbaka in till stan vid halv 7 på kvällen, men inte var kön mindre då heller. Snarare tvärtom, kön var längre. Och jag tänkte att det inte är nån ide att ställa sig när dom stänger kl 19. Får göra ett nytt försök dagen efter istället.
For och hämtade Rebecca vid 15 tiden idag för att fara och ta vaccinet och idag var det ännu längre kö, men jag och Rebecca tog tjuren i hornet och ställde oss. Vi fick stå i kö 2,5 timme innan vi fick komma in i värmen. Och när vi kom fram till dörren så kom dom ut och sa att vaccinet höll på att ta slut. Ja tänkte jag det fattas väl bara det. Att det ska ta slut när det är våran tur. Men vi kom in och vi fick våran spruta. Rebecca var jätteduktig, men hon spännde sig för mycket så hon fick jätteont i armen. Sköterskan som gav sprutan sa att jag kunde ge henne en alvedon eller panodil så har hon inte lika ont under natten. Jag har nog aldrig frysit så mycket i hela mitt liv som idag. Varken jag eller Rebecca kände av våra tår eller händer till slut, dom var helt bortdomnade. Helt sjukt att man ska behöva stå så länge i kö. Allt som allt tog det 3 timmar. När vi for hem så bestämde jag och Rebecca att vi skulle köpa mat från Max. Klockan var ju så mycket. Efter vi hade mumsat i oss hamburgare så värmde vi bastu för att få upp våran värme i kroppen. Vi var som 2 stycken isbitar. Så en varm och skön bastu var härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar