fredag 27 november 2009

Jobbet Telia.

Det är så här, detta har jag berättat tidigare att det ska sägas upp folk på Telia. Och jag har även sagt att det mest troligt blir jag. För nån vecka sen hade pappren kommit. Om att jag hade fått ett erbjudande på mobila kundtjänst. Jag hade 6 dagar på mig att bestämma om jag skulle tacka ja eller nej. Detta var inget lätt beslut kan jag säga.
Men jag funderade så hjärnan höll på att gå i bitar. Jämföra för- och nackdelar. Detta är nog ett av dom jobbigaste beslut jag någonsin har tagit. Men efter mycket om och men så beslutade jag att tacka nej till kundtjänst.
Nu så här i efterhand så känns det så skönt att ha tagit detta beslut.
Men hur Telia ordnar detta är så jäkla dåligt, vilket inte förvånar mig egentligen. Jag kommer inte få nå mer erbjudande utan kommer då bli uppsagd på grund av arbetsbrist, när detta blir är inte klart ännu. Det är ju denna Las processen som inte är klar och när den blir klar kommer uppsägningspappren som ska skrivas under av mig komma. Jag kommer att få en uppsägning på 12 månader och om jag kommer få arbetsbefrielse eller inte har jag ingen aning om idag. Men jag hoppas att min chef tar rätt beslut och låter mig gå. Detta har jag förklarat för henne, vad jag vill och tycker.
OM jag får arbetsbefrielse så får jag gå hemma med lön i 12 månader, vilket känns lite skönt och tryggt. Jag kommer även få lite hjälp av Trygghetsrådet den dagen jag är uppsagd. Har hört både positivt och negativt om Trygghetsrådet. Jag tror att det beror på hur angagerad man är och vilken handläggare man får.
Jag har även börjat kolla vad det finns för jobb och jag har faktiskt hittat ett och annat som jag har sökt.
Jag ser det här som en nystart i livet, ser det på ett positivt sätt. Att vågat ta denna väg fast arbetsmarkanden ser ut som den gör idag.

2 kommentarer: