torsdag 5 november 2009

Till och från skolan.

Jag vet inte hur jag ska hinna att blogga nu när vi är hela familjen samlad. Jo det är klart att jag kan blogga när jag kommer hem men då prioriterar jag lite annat. Sen när barnen kommer hem så är det middag som ska göras, läxor ska hjälpas till med och sen lite tv. Efter det så är det kvällsfika och sängen som gäller. När barnen har lagt sig brukar även jag gå och lägga mig. Är ingen kvällsmänniska på veckorna ialla fall. Under helgerna kan jag vara vaken lite längre.
Igår var jag på utvecklingssamtal på Rebeccas skola. Det samtalet var bra och positivt, det går riktigt bra för henne i skolan, vilket känns skönt. Rebecca är en framåt tjej så jag vet att det inte är några problem med henne. Hon vill verkligen till skolan och det är bra.
Kungen tror han är större än störst. Man kan tänka sig att han ska ha respekt för större hundar, men inte Kungen. Men han åker på en ordentlig utskällning om det går för långt, vilket det gjorde härom dagen. Jag var så arg på honom. Det kom en stor gråhund med sin husse på cykeln och Kungen morrade och hade sig mot gråhunden. Men då tog jag tag i skägget på honom och röt till, sånt accepterar inte jag.
Jag och Rebecca promenerar varje dag till skolan och det är så skönt, fast det blåser lite grann. Oftast på hemvägen så har vi (jag och Kungen) motvind och det är lite mindre kul. Rebecca protesterar varje morgon men hon har inget val. Det tar ca 30 minuter fram och tillbaka, en lagom lång promenad tycker jag. När jag kommer hem beger jag mig till jobbet med bilen.
Linus åker buss till skolan. Han får välja promenera eller åka buss, inget annat alternativ finns för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar