fredag 27 november 2009

Rebecca hos tandläkaren.

Igår fick både jag och Rebecca sovmorgon, vilket var jätteskönt att få sova lite längre än vanligt. Rebecca skulle till tandläkaren för att fylla igen gropar som hon har i sina 6-års tänder. Alla hennes 6-års tänder är emaljen förstörda och det beror på att hon var öronbarn när hon var liten och fick äta mycket pencillin. Detta pencillinet har nåt ämne i sig som gör att emaljen på tänderna blir förstörda enligt en finsk forskning som tandläkaren berättade för mig. Och eftersom emaljen på tänderna är förstörda på Rebecca så ilar det nå fruktansvärt när man är där och pillar. Tandläkaren beslutade att sätta bedövning så det inte ilar så mycket när han skulle fylla igen gropen. I början gick det jättebra, men när han skulle sätta bedövningen så bröjade Rebecca gråta. Jag höll hennes hand och försökte att hon skulle slappna av. Men hur lätt är det?
Rebecca var så duktig, tandläkaren fick fylla igen gropen, fast hon egentligen inte ville. Men hon var jätteledsen. Jag ville ge henne nånting för att hon fixade detta och kom på att hon snart ska byta ut sina läk-örhängen, så efter hon hade slutat skolan for hon och jag in till stan så hon fick välja ett par örhängen. Det finns ju hur mycket som helst att välja på så det var inget lätt val. Men till slut hittade hon ett par ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar