måndag 4 januari 2010

Äntligen hemma

Vi vaknade på söndagsmorgonen av att telefonen ringde och kollade vad klockan var, den hade hunnit bli 10,50 och vi som skulle fara hemåt redan vid 11 tiden, men som ni kanske förstår så var det kört. Vi kom iväg vid 12,30 tiden. Att köra från Pajala var ingen lek. Det var snörök som f-n, man såg ingeting vissa stunder. Jag fattar inte varför dom inte plogar vägarna. Inte konstigt att det händer bilolyckor.
Men väl hemma så packade vi upp allt och begav oss ut till Antnäs för att äta palt, vad gott det var. Jag var riktigt hungrig. Trött vart man oxå efter maten.
Väl hemma så var det soffan och tv en stund, sen sängen. När man knappt hade sovit nå på 3 nätter så var jag riktigt slut. Och jag somnade fort. Det var skönt.
Idag har jag varit till jobbet och skrivit under papper till Trygghetsrådet och städat av mitt skrivbord. Chefen tyckte väl inte att jag skulle göra det nu, men när hon gick på lunch så städade jag bort den ändå. Varför vänta tills sista januari. Jag har med andra ord semester hela januri och arbetsbefrielsen börjar 1 februari. När jag hade varit på jobbet for jag till Mjölkudden och hämtade upp Rebecca och Olivia och sen hem till Linus som har blivit förkyld. Efter ett tag for han till farmor och farfar. Det är pappavecka, men Linus pappa är tydligen i Stockholm. Säga vad man vill om det. Vad jag tycker om det är jag tyst om.
Pratade med Susann på telefon och Sofia har inte hostat en enda gång i natt så man kan ju undra varför hon hostade så mycket när vi var hos pappa. Men det är ju bra och skönt att hon fick sova en hel natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar