onsdag 20 januari 2010

Baka.

Idag har jag fortsatt att städa. Har skurat golven och tvättat sängkläder. Det är så skönt att lägga sig i renbäddad säng. Till middag har jag gjort köttsoppa, ska bli gott. Det är ganska enkelt att göra oxå, vilket är bra. Vet inte vad det var med Kungen under tiden jag kokade köttet. Han var som galen. Stackaren, han tyckte väl det luktade så gott. Mange är lite rolig. Igår sa han att vi skulle äta kl 16,30, när han kom hem kl 16 så var ju maten inte klar ännu eftersom han ville att maten skulle vara klar 16,30. Han är och hjälper en kompis att måla så igår valde han att fara utan att ha ätit middag... ja ja inte är det mitt fel. Idag när klockan var 16 var soppan klar, men då valde han att fara direkt till kompisen. Lite roligt.
Rebecca håller på att överraskningsbaka till Mange nu, hon ska göra en kladdkaka. Det kom ett recept på en kladdkaka från en bokklubb som hon är med i. Hon sa att hon vill göra det helt själv, vilket hon ska få göra. Men hon ska inte tro att hon bara ska få göra det som är roligt. Efter bak blir det disk och den måstes oxå tas hand om. Men det ska bli spännande och se om den blir lyckad. Formen med löstagbar kant som hon skulle använda har jag givetvis glömt hos pappa när vi var där under nyår, fast jag sa att vi inte fick glömma den eftersom jag använder den ganska ofta. Så den här gången får hon använda en vanlig form. Ska väl ändå gå lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar