lördag 2 januari 2010

Nyår

Vi for till pappa på nyårsaftonen. Vi kom iväg senare än vad vi hade tänkt men kunde inte göra så mycket åt saken. På vägen upp, på småvägarna var det en del snörök, men vi kom fram till slut. Fast det kändes inte som så.
När vi kom fram så satte jag igång med att baka bröd och en chokladtårta som vi skulle äta. Eftersom det var nyårsafton så tänkte vi göra en 3 rätters middag. Vi åt himla sent, vi skulle basta före oxå. Så vid 8 tiden vart det Toasten som vi gjorde när Johan och Linda gifte sig. Till huvudrätten gjorde vi Roséfilén. Det rekommenderar jag verkligen att ni testar, den är så himla god. Jag kunde inte äta så jättemycket, min matlust har inte kommit tillbaka och jag är inte riktigt frisk ännu heller. Bilder från nyår kommer senare när vi har kommit hem.
Igår gick jag en promenad med Kungen och Tina, jäklar vad jobbigt det var, jag var helt slut när jag väl kom in från promenaden.
Sofia, systerdottern följde med till pappa. Hon hostar så fruktansvärt på nätterna, så tyvärr får man inte sova så mycket. Det är så jobbigt för henne och väldigt synd om henne, man behöver få sova på nätterna. Inatt fick hon komma och sova med mig, tyckte hon hade tungt att andas. Då sov hon resten av natten. Mange gick och la sig med Rebecca. Tror ni inte att Rebecca oxå ville sova med mig. Ja... det var bara att tränga ihop sig så hon oxå kunde ligga i samma säng. Jag ger Sofia hostdämpande men det verkar inte hjälpa så jättemycket. Till middag igår åt vi stek. Pappa gör sån god stek.
Barnen och Mange har även varit ute och skottat grotta i snöhögar som pappa har skottat ihop med traktorn. Bild på det kommer senare.
Idag ska vi äta lax i ugn och ris. Ska bli gott. Vi har även varit till byn och handlat. Flickorna ska baka chokladbollar själva idag.
Jag känner mig sjuk och helt slut i kroppen, men imorgon ska vi fara hem och då blir det vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar