tisdag 19 januari 2010

Matlista

Ibland undrar jag vart denna värld är på väg.... det är inbrott, droger.... ja allt. Inte var det lika mycke sånt när jag växte upp, inte vad jag kommer ihåg. Det står var och varannan dag om droger i tidningarna. Att det ska vara så lätt att få tag på, jag fattar inte. Och att dagens ungdomar verkar föredra droger före alkhol. Inget av det är ju bra. Nog var det droger på min "tid" oxå, men inte så här, det är ju helt otroligt vad vanligt det är. Ne.... jag varken fattar eller förstår hur man vill TA droger. Vad är det för ett liv??? Att bli beroende av sånt skit, att ens vilja prova det..... ne jag fattar inte.
Rebecca frågade igår vad vi skulle äta till middag. Köttbullar och potatis svarade jag.... hon bara tjöt neeeeeeeej, och frågade om jag ALDRIG läser matlistan från skolan. Jo det gör jag, men igår läste jag på fel vecka :( typiskt mig. Jag trodde nämligen dom hade ätit fisk och inte köttbullar som vi åt igår. Jag gillar inte att göra annan mat till henne, jag vill att hon ska lära sig att äta det mesta. Men igår så fick jag så dåligt samvete när jag gjorde samma mat som skolan hade gett så jag stekte en hamburgare till henne istället.
Idag har jag dammsugit hela huset, vilken pärs det är. Det ligger saker överallt, speciellt i barnens rum. Jag verkligen hatar att dammsuga. Men nu är det gjort och det känns skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar