torsdag 14 januari 2010

Betyget

Igår kom jag på att mina gymnasiebetyg är borta. Har inget minne alls vart jag har glömt bort dom. Om det var från Linus pappa eller Rebeccas pappa som dom inte kom med i flytten. Jag trodde att nu var det kört att söka in på den ev skola jag vill gå. Men inte det, jag ringde kommunens växel och förklarade mitt ärende och dom vidarekopplade mig till stadsarkivet och där fanns den. Vilken tur!
Innan jag for in till stan så for jag förbi Dollarstore och kollade om gardinerna jag vill ha i köket hade kommit, men inte det. Jag köpte ett par andra istället. Dom jag köpte tidigare hängde jag upp i Rebeccas rum istället. Dom passade bättre där.
Har tänkt gå över till grannen snart. Under tiden jag har jobbat har dom gått ut och gått med Kungen på dagen och det är vi så tacksamma för. Jag har köpt en liten chokladask som tack. Våra grannar brevid oss är verkligen underbara på alla sätt. Dom på vi har på andra sidan ska jag hålla tyst om.
När man skriver om "trollen" så plingade grannen på dörren alldeles precis, hon kom för att lämna tillbaka nyckeln. Jag sa att jag skulle titta förbi senare, såg att dom inte var hemma. Då passade jag på att ge chokladasken. Hon tyckte det var alldeles för mycket. Men jag sa att gå hem och mumsa i dig lite chockladhjärtan, då skrattade hon bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar