fredag 22 januari 2010

Ensam hela dagen.

Igår var det väldigt lugnt. Jag gjorde nog ingeting. Var rätt skönt men ändå inte. Rebecca hade basketträning så hon följde med en kompis hem direkt efter skolan för att sen följas till basketträningen. Mange kom hem efter jobbet och trodde att middagen skulle vara klar. Men jag förklarade att jag inte hade räknat med att han skulle komma hem direkt, så jag hade bara planerat middag till mig själv. Värma upp palten som jag gjorde i lördags. Då tog han några mackor och for iväg sen. Skittråkigt att äta middag själv. Och ingen att prata med heller på hela dagen, hur tråkigt är inte det?
Jo, jag har ju Kungen hemma, men av han får man inget svar, han sitter och tittar på mig och vickar på huvudet, som han gör när han lyssnar. Han måste ju tro jag är helt knäpp :) Men han är bättre än ingen alls.
Tur att man har dator, finns mycket att kolla och läsa om. Så jag fick tiden att gå.
Idag hade jag tänkt fara in till jobbet för att göra bort det allra sista, men såg i kalendern att jag ska till läkaren på måndag, så jag väljer att fara in till jobbet då istället. Onödigt att fara in till stan fram och tillbaka, sen är det ju så kallt, -16 grader.
Rebecca ska egentligen till sin pappa idag, men hon ville vara här och fara till honom nästa helg istället. Hon har en basketcup imorgon hela dagen och på söndag är hon bjuden på kalas. Hon tyckte att hon skulle få så lite tid med honom om hon skulle vara där den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar