onsdag 30 december 2009

Solvända

När jag och Linus var på Coop och handlade så såg jag en liten nål där det stod:
För 700 spädbarn varje år går solen ned alldeles för tidigt.
Jag kollade närmare vad det var för något och såg att man hjälper forskningen till Plötslig spädbarndöd. Och givetvis så ville jag vara med på den forskningen så jag köpte en liten nål som ser ut som en gul blomma. Givetvis så vill jag att alla skulle behöva vara med och stödja denna forskning eftersom ingen vet varför spädbarn dör eller somnar in.
Så här stod det bakom kortet där nålen satt fast:
När vår son dog försvann oxå allt som gjorde mig levande. Glädjen, passionen och engagemang blev förlorade känslor. Någonstans tändes dock en gnista av hopp och jag insåg snart att den var sprungen ur en önskan att låta andra slippa den smärta som drabbat min familj. Det du nu håller i din hand är resultatet av många människors vilja att bidra till forskning om spädbarnsdöd. Tack för att du stödjer Spädbarnsfondens kampanj för att minska antalet spädbarn som dör. Du gör skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar