fredag 25 december 2009

Grattis Gun-Britt på födelsedagen.

Jag och Mange tog det ganska lugnt under dagen innan vi skulle till hans mamma och pappa och fira julafton. Var rätt skönt för varken jag eller Mange är friska.
Innan vi for till Sunderbyn, där hans föräldrar bor så for vi förbi Elias grav för att tända lite ljus. Usch vad mycket snö det hade kommit. Och ingen spade tog vi med oss. Men vi tog bort snön med hjälp av fötterna och händerna. Hela gravstenen var igensnöad. Hujja vad jobbigt det var att fara dit denna dag. Och att se tomten som jag har köpt dit var jättejobbigt. Det här skulle vara Elias allra första julafton och den fick han inte vara med om. Tårarna rann ner för ens kinder. Livet är så jäkla orättvist, det finns inga ord som kan beskriva hur det kändes igår när vi var där.
Jag tyckte att hela dagen var jättejobbigt, tårarna brände i stort sett hela tiden. Kan känna nu i efterhand att det är rätt skönt att det är över.
Julmaten och sällskapet var bra igår. Det är så otroligt jobbigt när man känner att man bara blir sämre och sämre för var minut som gick igår. Jag nös i stort sett hela kvällen, så det var skönt när vi väl kom hem.
Linus ringde igår och frågade vad vi gjorde. Var så roligt att höra ifrån han på självaste julafton. Han var nöjd med julklapparna han hade fått av hans pappa och resten av hans släkt.

Idag fyller Magnus mamma år. Jättestort GRATTIS till dig.
Vi har inga planer idag, vilket känns rätt så skönt. Vi ska ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar