onsdag 19 maj 2010

Alla mina planer

Jag har så många planer för våran gård. Undra om jag kan få som jag vill nån gång. Mange bara suckar när jag berättar om planerna. Inte lätt att vara karl :) Syren träd vill jag antingen ha bort helt eller flytta den någon annanstans. Jag har tagit bort gräs mellan plattorna som är på framsidan. Dom behöver flyttas närmare varandra. Där skulle jag vilja ta bort plattorna helt och sätta en duk under så det inte växer gräs mellan eller ta bort dom helt och så gräsmatta istället. Häcken vill jag ha bort helt och sätta andra buskar mot cykelbanan. En ytterdörr som vi aldrig använder vill jag ha bort helt. Vill gräva ur vårt grönsaksland och sätta ny jord. Det är rena rama gräsmattan där snart. Första sommaren vi bodde här så klippte Mange med gräsklippare där. Så jag hinner knappt rensa ogräs innan det är lika mycket igen. Inge roligt att rensa ogräs hela tiden.
Det vi ska börja med ialla fall när det gäller häcken är att köpa ogräsmedel och sätta dit. Skulle häcken dö så gör det ju inte så mycket. Såg att dom hade nånting på Granngården som vi ska prova. Jimmy och några av hans kompisar var här och rensade för 2 sommrar sen och då vart häcken riktigt fin, men det tog bara nån vecka så såg den likadan ut igen. Hur kul är det?
Idag ska jag till sjukgymnasten igen och få lite behandling för ryggen, känner att den är bra, har bara lite småvärk, inte alls farligt. Vilket känns kanonskönt.
Linus har fått en liten bit av grönsakslandet som han ska få sätta det han vill ha där. Han började gräva ur lite igår och satte dit lite jord som vi hade över, blir riktigt fint där. Min lille trädgårdskille. Han verkligen gillar sånt. Studmattan är på plats. Rebecca ville att vi skulle flylla poolen, men där gick gränsen, den får nog vänta nån vecka till innan man kan fylla den. Sen måste den rengöras. Den har ju legat ute hela vintern, inte så ren och fräsch om jag säger så. Nog ska jag få ordning på den med. Tänkte köpa några träplattor och ha den på. Det blir nog kanonbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar