lördag 22 maj 2010

Trädgårdsjobb

Då är jag nästan sängliggandes igen, fast denna gång är det mitt knä som spökar. Den är svullen och gör ont. Alldeles för mycket trädgårds jobb här hemma tror jag. Den är väl överansträngd. Har ialla fall ringt och kollat med jouren vad dom tror det kan vara, men dom visste inte riktigt vad det var. Dom tyckte att jag ska äta Ipren och linda knäet och kontakta vårdcentralen på måndag om det inte har gått över.
Under veckan har vi hållt på ute, kanonvarmt har vi haft. Mamma och Thomas var hit i torsdags och hjälpte mig med plattorna som vi har på framsidan. Lägga dom närmare varandra. Det vart himla bra. Tusen tack Thomas och mamma för hjälpen.
Idag har vi rengjort plattorna, klippt ner häcken lite och grattat ur löven som man kom åt från den hemska häcken. Jag blir galen på den. Den är ful och taggig. På Jula såg jag att dom hade nåt beklämpningsmedel för ogräs som vi har testat idag, fast givetvis räckte det inte till hela häcken. Får köpa mer imorgon om det inte regnar. Hoppas att häcken dör oxå, det skulle då inte göra nåt. Snart är arbetet på gården någorlunda klart, vilket känns skönt och bra.
Har även börjat klippa bort några döda grenar på våra vinbärsbuskar. Men där är jag inte klar än, får fortsätta nån annan dag. Vad vi ska göra med jordgubbslandet vet jag inte riktigt, snart är det mer gräs än plantor :) eller ska jag vara :( istället.
I torsdags var Victoria förbi här en sväng, vilket var mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar