onsdag 26 maj 2010

Bakade bullar

Igår efter lunch bakade jag bullar. När jag precis höll på att kavla ut degen ringde Rebecca och frågade om jag kunde hämta henne med bilen. Hon och en från hennes klass hade krockat med varandra när dom spelade King (tror jag det hette) så hon hade gjort illa sig i knäet. Men hon fick vänta tills jag hade kavlat ut degen till bullarna. När jag skulle lasta på cykeln så var inte cykelstället med i bilen. Varför har man cykelställ om den inte är i bilen? Irriterande. När jag och Rebecca kom hem så var Mange hemma, cykelstället var mycket riktigt i garaget, där gör den väl ändå ingen nytta. Nåt har vi gjort när vi har tagit ut stället från bilen, men vad minns jag inte.
Resten av eftermiddag/kvällen var lugn.
Idag ska jag fortsätta baka inför barnen födelsedagar. Jag är så otroligt trött idag. Bakningen blir nog lite senare. Det jag hade tänkt att baka är:
Dumlekakor, kakor med choklad i (kommer inte ihåg vad dom heter), havre-kanel bullar i långpanna och biskvier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar