lördag 29 maj 2010

Kom hem med en ...

Igår kom Mange hem med en ny båt. Men han var snabb att säga att den inte är köpt än. För att kunna köpa båten måste han ha en båtplats i Ettans hamn inne i stan. Några håller på att försöka fixa honom en plats där. Så vi får se vad som händer, men jag vet att den är nästan köpt redan eftersom han har fått hem den. En som kommer bli eld och lågor är Linus, han älskar oxå båtar. I dagsläget har vi 2 båtar på gården. Herre gud vad ska grannarna tänka, dom måste tro att vi skiter pengar. Några kom och surrade när vi stod ute igår. Men dom bara skrattade och frågade om vi måste ha en varsin båt. Den här båten som han tog hem är bättre säger han. Diselmotor vilket jag kan hålla med om. Diselmotor drar inte lika mycket som en bensinare. Sen var det något mer som jag inte har lagt på minnet.
Idag tog Mange en rejäl sovmorgon, han klev upp kl 10,15. Det brukar han inte göra en lördag, men jag tyckte det var skönt. Jag klev upp 8,30, tog mig en stor kopp te och bara slappade. Sen for vi och handlade mat. Nu i eftermiddag så kokade jag upp saltvatten och hällde över häcken, nog är det väl gud förbannat om vi inte ska få bort ogräset. Mamma berättade att det är bra, att ogräset ska försvinna då. Så vi får väl se om det försvinner eller inte. Men vi har även varit till Jula och köpt ogräsmedel som vi oxå ska sätta i häcken. Men det ska vi göra imorgon om det inte regnar. Jag hann inte hela häcken idag med saltvatten så jag kommer att fortsätta imorgon. Kvällen kommer att bli lugn framför tv-n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar