måndag 17 maj 2010

Rebecca har namnsdag

Under veckan har det varit ganska lugnt. Jag har inte kunnat göra så mycket. Men har ändå småkrattat lite här och där, det jag känner att jag klarar av. Mange har klippt med gräsklipparen upp löven som låg på gräsmattan, enkelt och bra. Han har även hjälpt mig att gräva bort ormbunkarna och satt dit nya kantstenar fast jag har i träslag. Det blir så fint, bara blommorna som fattas. Men det får nog gå några veckor till. Men nog är jag sugen nu när det är så varmt. Men man vet att det kommer komma kallnätter, brukar då göra det.
I lördags for jag och Mange till Råneå till Johan, Linda och deras barn. Vad mysigt vi hade i govädret. Vi grillade, surrade och drack lite grann. Jag tog det lugnt eftersom jag skulle köra bil dagen efter. Jag och Linda tog våran promenad på söndagen, så skönt. Dom fick problem med elen i deras ekonomidel. Helt mysko. Vet inte hur många säkringar han och Mange bytte. Det lyste några minuter och sen gick den, fast dom hade dragit ut alla kontakter, helt mysko. Idag skulle en elektriker komma dit och titta vad som kunde vara så galet. Hoppas det ger med sig och att det inte blir så dyrt.
När vi kom hem igår tog vi det bara lugnt förutom dammsuga i hela huset först. Var hur mycket jord och sand överallt, så det var ett måste.
Idag har jag varit till sjukgymnasten, jag fick ström (vet ej vad det heter) och värme och det var såååå skönt. Jag är mycket bättre i ryggen men jag har fortfarande känningar, så helt hundra bra är jag inte än. Nu väntar jag på att Linus ska komma hem så han kan hjälpa mig skotta upp lite jord och sätta nytt i en av rabatterna. Jag är så himla nöjd med alla mina planer. Jag har sagt till Mange att nästa år SKA häcken som är mot vägen bort och ett träd som står helt fel. Fast det har jag sagt nu i 3 år, så det borde ju sjunka in för honom att jag har rätt och att det är lika bra att jag får min vilja igenom :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar