tisdag 11 maj 2010

Buskarna borta

Oj vad jag har jobbat på i trädgården dom här dagarna. Är helt slut och mör i kroppen. Buskarna som jag ville ha bort är nu borta. Skönt att det gick vägen. Vi trodde inte det, men vi fick kämpa lite. Tur att pappa var och hjälpte mig. Var och köpte jord och nya kantstenar, dom vi hade var så fula. Ville ha nytt och fint. Jag köpte även nya klätterväxt som vi ska ha på våran spalje. Jag verkar inte hitta nåt körsbärsträd för spalje så det fick bli klätterväxt istället. Det blommar juli till och med september så det blir himla bra. Jag är så nöjd men den växten, och det var inte så farligt dyr heller. Jag flyttade även en blomma som jag ville ha kvar, jag hoppas att den klarar sig. Lökar (tulpaner och annat) ska jag sätta till hösten.Den här sommaren får det bli lite sommarblommor istället. Det kommer bli så fint. Ska gräva upp lite mer, men marken är nog lite för hård ännu på det stället. Båten står ivägen så solen kommer inte riktigt åt där. Synd att solen inte vill titta fram idag. Hade velat göra nåt åt våran häck som vi har mot gatan. Tänk om vi kunde få bort den. Den är ju lite halvdöd sen vi kapade ner den för 2 sommar sen. Skulle vilja ha annat där. Men vilket jobb att börja gräva upp dom. Varje år vill jag ha bort dom, så få se om jag får min vilja igenom om några år :)
Inatt har Rebecca haft en hemsk mardröm, hon kom och la sig brevid mig en stund, men kunde inte somna om. Hon ville lyssna på avslappningsskiva, så hon gick tillbaka till sin säng, men när den var slut så hade hon fortfarande inte somnat. Så det slutade med att både hon och jag sov i Linus säng och lyssnde på avslappning, då somnade hon till slut. På morgonen när klockan ringde var vi mer död än levande. Mange undrade varför vi sov i Linus säng. Men hennes säng är lite för liten och kort för att sova i den och i vårat sovrum har vi ingen cd spelare, så vi hamnde i Linus rum vilket gick jättebra. Linus är hos sin pappa den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar