lördag 1 maj 2010

Målar

Igår hände det inte så mycket och inte idag heller. Jag var sugen att fara till Ikea men inte Mange. Jag ringde och frågade syrran men hon har så ont i ryggen så hon kan inte åka bil så länge, vilket var synd. Så jag har legat på soffan i stort sett hela dagen och somnade till en stund. Mange började måla dörrarna till tv- rummet vita, var på tiden. Det ser helt konstigt ut med vita dörrar där, men det blir fint. Sen är han sugen att tapetsera om i köket, men det har han sagt tidigare. När vi väl skulle börja tapetsera köket så var vi inte så jättenöjd med tapeterna som vi redan hade valt. Han har hittat en fin fototapet i svart och vitt som han vill ha där vi har vitrinskåpet, men vad han har tänkt på dom övriga väggar vet han inte, inte vitt iaf. Men när det blir är ju osagt ännu. Men han är sugen :) I Linus rum skulle vi behöva tapetsera om en fondvägg, kanske inte så kul att ha hjärtan på väggen och vara kille. Rebecca vill oxå ha nya tapeter, men hon har dom finaste tapeterna i hela huset, så där blir det inget nytt på ett tag iaf.
Till middag provade jag nå nytt från Saras matblogg, det var gott och enkelt. Det blev nämligen Fläskkarré med Västerbottensost. Klicka på namnet så kommer ni till receptet. Jag kommer definitivt göra det igen, men kommer att välja nåt annan köttsort. Tyckte det var lite väl mycket fläsk i karrén, och det gillar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar