torsdag 29 april 2010

Rejäla skor.

När Rebecca kom hem från skolan så for vi på en gång till Team Sportia, där fick kanonbra hjälp av en tjej som jobbar där. Det blev inga DC skor (som jag var rädd för) utan Nike skor med bra dämpning för hälen. Hon tyckte även att hon skulle ha en gele sula som man kan flytta över från olika skor och som även skyddar ännu mer hälarna. Efter det for vi till Skokanonen och köpte foppa skor som hon ska ha här hemma. Hon tycker nu att det är ganska skönt att ha tejpen på hälarna. När vi var klar på sportaffären så for vi till Kvantum och handlade lite. Jag hade tänkt att vi skulle äta korv och makaroner men då hade dom ätit korvstroganoff på skolan, varför blir det alltid så, det man tänker göra till middag har dom oftast redan fått på skolan. Jag vart sugen att göra hemmagjord pizza istället så vi handlade ingredienser till det och for hem och jag och Rebecca hjälptes åt att göra pizzorna. Efter vi hade ätit bakade vi kakor.
Imorgon ska hon till sin pappa. Men hon skulle komma hem på söndagkväll så hon kan cykla till skolan på måndag. Hon vill cykla till slöjden som dom har direkt på morgonen, efter den så har dom bad. Hon är lite rädd att gå för långt eftersom hon får så ont. Men nu har hon rejäla skor och sula så jag tror inte det är någon fara. Men givetvis får hon komma hem på söndag om hon vill det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar